پايان نامه بررسي ميزان تاثير آموزش رفتارهاي سازشي در رشد اجتماعي و اختلالات رفتاري كودكان كم توان ذهني آموزش پذير

۲۴ بازديد
پايان نامه بررسي ميزان تاثير آموزش رفتارهاي سازشي در رشد اجتماعي و اختلالات رفتاري كودكان كم توان ذهني آموزش پذير

دانلود پايان نامه بررسي ميزان تاثير آموزش رفتارهاي سازشي در رشد اجتماعي و اختلالات رفتاري كودكان كم توان ذهني آموزش پذير

دانلود پايان نامه بررسي ميزان تاثير آموزش رفتارهاي سازشي در رشد اجتماعي و اختلالات  رفتاري كودكان كم توان ذهني آموزش پذير

دانلود پايان نامه بررسي ميزان تاثير آموزش رفتارهاي سازشي در رشد اجتماعي و اختلالات  رفتاري كودكان كم توان ذهني آموزش پذير كسب درآمد اينترنتي دانلود مقاله دانلود نرم افزار دانلود اندرويد دانلود پايان نامه دانلود پروژه دانلود پرسشنامه  دانلود فايل دانلود پاورپوينت دانلود نمونه سوالات  كار در منزل دانلود آهنگ دانلود سريال دانلود فيلم د
دسته بندي روانشناسي و علوم تربيتي
فرمت فايل docx
حجم فايل 122 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 104

دانلود پايان نامه بررسي ميزان تاثير آموزش رفتارهاي سازشي در رشد اجتماعي و اختلالات  رفتاري كودكان كم توان ذهني آموزش پذير

اين مقاله با فرمت Word بوده و قابل ويرايش است و همچنين آماده پرينت مي باشد

 

فهرست

 چكيده

فصل يك

مقدمه

مسئله پژوهشي فرضيه ها اهداف تحقيق

تعاريف

:رشد اجتماعي : اختلالات رفتاري

فصل دو

عقب‌ماندگي

تعريف عقب‌ماندگي ذهني

ميزان شيوع

طبقه‌‌بندي عقب‌ماندگان ذهني

علل عقب‌ماندگي

* اختلالات رفتاري

طبقه‌بندي كودكان مبتلا به اختلالات رفتاري

فراواني

نظريه‌ها

نظريه آنا فرويد

نظريه يادگيري رفتاري اجتماعي

يادگيري مشاهده اي

Cogninvsm )

شناخت گرايان

ديدگاه شناختي – رفتاري

نظريه متقابل :

تشخيص و طبقه بندي

2-1 اختلال بي اعتنايي مقابله اي ( codd)  2

3- افسردگي در كودكان : 

4- عوامل برون زاد :

5- محروميتها و كمبودها :

نقش مدرسه در اختلالات رفتاري دانش آموزان :

ديدگاه رفتار گرايان : 3  

ديدگاه هستي گرايي

ديدگاه شناختي  

رشد اجتماعي

 نظريه‌هاي موجود پيرامون رشد اجتماعي

مشخصات و ويژگي‌هاي رشد اجتماعي

تفاوت‌هاي فردي در رشد اجتماعي

تحقيقات داخلي

تحقيقات خارجي

فصل سه

جامعه آماري

نمونه آماري وروش نمونه گيري

طرح تحقيق

ابزار جمع آوري داده ها

روش نمره گذاري آزمون وايلند (روش دوم)

پرسشنامه ارزيابي رفتاري راتر

پايايي و اعتبار پرسشنامه راتر:

روش اجرا:

روش تحليل داده ها

فصل چهار

الف ) يافته هاي توصيفي:

ب) يافته هاي مربوط به فرضيه هاي پژوهش:

ج) يافته هاي جانبي   

منابع داخلي

منابع خارجي

چكيده

هدف از اين پژوهش آموزش رفتارهاي سازشي به دانش آموزان كم توان ذهني آموزش پذير وبررسي تاثير آن در رشد اجتماعي و اختلالات رفتاري اين كودكان است. از ميان دانش آموزان آموزشگاه تعداد 70نفر بصورت تصادفي ساده انتخاب شدند و بصورت تصادفي در دو گروه 35نفري كنترل و آزمايش قرار گرفتند. ابزار اندازه گيري مورد استفاده مقياس رشد اجتماعي وايلند و پرسشنامه اختلالات رفتاري راتر فرم معلم بود. قبل از اجراي متغير مستقل از هر دو گروه آزمون وايلند و راترگرفته شد. و سپس براي گروه آزمايش به مدت 12هفته فعاليتهاي هدف دار مبتني بر آموزش مهارت هاي اجتماعي اجرا گرديد. سپس براي هر دو گروه مجددا" آزمون ها اجرا گرديد. داده هاي خام با روش آماري تحليل واريانس چند متغيري تجزيه و تحليل شدند . و نتايج آن نشان داد كه بين آزمودنيهاي گروه هاي آزمايش و گواه از لحاظ رشد اجتماعي ونمره كل اختلالات رفتاري ومولفهاي آن تفاوت معني داري وجود دارد به عبارت ديگر آموزش رفتارهاي سازشي در كودكان كم توان ذهني آموزش پذير موجب افزايش رشد اجتماعي و كاهش اختلالات رفتاري در آنان گرديده است.

كليد واژه: رشد اجتماعي / رفتار سازشي / اختلالات رفتاري/ كم توان ذهني

مقدمه

كودكا ن استثنا يي نيز هما نند ديگركودكا ن انسا نها يي هستند كه بايد از حقوق انسا ني   خود برخوردار شوند. گر چه هزاران سال است كه كودكان استثنا يي به عنوان جزء   جدايي نا پذ يرزندگي اجتماعي ما حضور داشته اند و با اين كه سابقه تعليم و تربيت به قدمت حيات بشري بوده است. متا سفانه در كشور ما سابقه آموزش براي اين كودكان تنها به چند دهه اخير مي رسد.بر اساس آمار سازمان جهاني بهداشت بين 12تا 14درصد كودكان به گونه اي استثنايي محسوب ميشوند . كه حدود 2الي 3درصد  آنان كودكان عقب مانده ذهني هستند(ميلاني-فر،1372).

عقب ماندگي ذهني يك شرايط خاص ذهني است كه به علت شرايط و دلايل گوناگوني پديد مي آيد. البته عقب ماندگي ذهني ممكن است در اثر يك بيماري عفونت يا ويروسي به وجود آيد. اما شرايط يا وضعيت بوجود آمده قابل سرايت به ديگري نمي باشد. عقب ما ندگي ذهني را مي توان به دست يا پا يي كه خوب كار نمي كند تشبيه كرد و علت آ ن ممكن قبل از تولد ، مادرزادي و در چگونگي تشكيل نطفه بوده   و يا به علت مشكلات و نارسائي هاي دوران بارداري باشد و يا اينكه بر اثر مشكلاتي كه نوزاد به هنگام تولد با آن مواجه بوده است(افروز،1371).

عقب ماندگي ذهني عبارت است از فعاليت عمومي ذهني كه پايين تر از حد طبيعي باشد و در دوران رشد ايجادگردد وباعث به وجود آمدن اختلال در جهت قبول رفتار سازگارانه مي شود(هبر1961).

حدود 2/2 درصد افراد جامعه داراي هوشبهر پايين تر از 70 هستند(وكسلر1958به نقل ازميلاني فر 1372). انجمن روان شناسان امريكا(A.P.A) عقب ماندگي ذهني را به سه دسته تقسيم مي كند. عقب ماندگان شديد كه بهره هوشي كمتر از 50دارند،عقب ماندگان متوسط كه بهره  هوشي بين51تا70دارند وعقب ماندگان سطحي يا مرزي كه بهره هوشي بين 71تا85دارند.و مركز كند ذهني امريكا آنها را به پنج گروه مرزي،خفيف، متوسط، شديدو عميق تقسيم ميكند(حاج بابايي، دهقاني هشتجين،1372).كودكان همچون بزرگسالان قادربه درك مسائل مختلف نبوده وفرايند فكري آنان فاقد تجزيه وتحليل منطقي است لذا دربسياري شرايط بامشكل جدي درحل مسائل روبرو مي شوند(كنادسن1975).

 اين كودكان نه تنها از نظر رشد شناختي بلكه در رشد اجتماعي نيز دچار مشكل هستندو هدف اصلي در آموزش و پرورش اين كودكان سازگاري اجتماعي و پذيزش مسئوليت هاي اجتماعي است(افروز،1371).مطالعات انجام شده توسط كرك و جانسون نشان داد كه دليل مهم طرد كودكان كم توان ذهني از گروه كودكان عادي نه به خاطر ناتواني آنها در يادگيري بلكه به دليل رفتارهاي ناپسندي چون عدم رعايت بهداشت،جنگ ودعوا،بدرفتاري،ناسزاگويي وعدم توانايي سازگاري بامعيارهاي گروهي و اجتماعي است(كرك وجانسون ترجمه مهدي زاده 1376).

دانلود پايان نامه بررسي ميزان تاثير آموزش رفتارهاي سازشي در رشد اجتماعي و اختلالات  رفتاري كودكان كم توان ذهني آموزش پذير

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.