پايان نامه مجموعه ورزشي تفريحي بانوان

۷ بازديد
پايان نامه مجموعه ورزشي تفريحي بانوان

پايان نامه مجموعه ورزشي تفريحي بانوان

دانلود پايان نامه مجموعه ورزشي تفريحي بانوان

پايان نامه مجموعه ورزشي تفريحي بانوان پايان نامه مجموعه ورزشي تفريحي بانوان  مجموعه ورزشي تفريحي
دسته بندي پژوهش هاي دانشگاهي
فرمت فايل doc
حجم فايل 584 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 91

پايان نامه مجموعه ورزشي تفريحي بانوان

مقدمه

تاريخ ورزش در ايران

1-    ورزش در ايران باستان.

2-    ورزش در ايران قديم.

3-    ورزش در ايران معاصر.

ورزش در ايران باستان

با انكه از تاريخ باستان و بخصوص ورزش و تربيت بدني در آن زمان كمتر اطلاعاتي در دست ا ست ولي شواهدي موجود است كه نشاندهندۀ آن است كه ايرانيان باستان به تربيت  بدني همراه با پرورش فكري و روحي توجه فراواني داشته اند.

ايرانيان كه آريائيهاي كوچ كرده و مهاجر به سرزمين ايران در حد فاصل درياي خزر در شمال و خليج فارس در جنوب بودند وبراي بدست آوردن سرزمين خود و حفظ گسترش و كشور گشائيهاي آينده احتياج به پرورش نيروهاي جوان نيرومند و كار آزموده داشتند. سيستمي بوجود آورده بودند كه در آن بطور اساسي به تربيت بدني توجه مي شد.

هرودوت در اين زمينه چنين مي نويسد: از 5 سالگي تا 20 سالگي به سه اصل توجه داشتند اسب سواري، طرز استفاده از تير و كمان و حقيقت گويي. جوانان فعاليت خود را كه عبارت بود از دويدن، استفاده از قلاب سنگ و پرتاب زوبين، پيش از طلوع آفتاب آغاز مي كردند. آنها همچنين مي آموختند كه گرما و سرماي شديد را تحمل كنند و با جيره كم بسازند، رژه هاي طولاني بروند. از رودخانه بدون آسيب ديدن اسلحه عبور كننده و در فضاي باز بخوابند.

آنان به شكار و سوار كاري  علاقه زيادي داشتند، بچه ها از 7 سالگي به بعد عملا روي زين اسب مي نشستند و تمرينات رزمي را در ساعات صبح مي دادند. درست كردن اسلحه و رسيدن به امور مزرعه جزء كارهاي بعد از ظهر آنها بود.

گزنفون (مورخ) مي نويسد: اولين ملتي كه مدارس مخصوص ايجاد كرد و جوانان خود را بدون رعايت اصل و نصب، بطور يكسان در آنجا تحت تعليم و تربيت قرار داد ايرانيان دوره هخامنشي بودند.

همچنين هرودوت در بخش ديگري چنين مي نويسد:

داريوش آنچنان پهلواني بود كه برف و باران و يخبندان و تاريكي نمي توانست تحت هيچ شرايطي او و لشكريانش را از حركت باز دارد.

موضوع وقتي اهميت بيشتري مي يابد كه دريابيم  هيچگاه تربيت نيروي جسماني بدون توجه به تعليم و تربيت نبوده است و ايرانيان باستان تربيت توامان جسم و روح را مدنظر قرار داده اند. استرابون (مورخ) در اين زمينه چنين مي نويسد: تربيت اخلاقي و روحي و معنوي در ايرانيان با آموزش نبرد وفعاليت هاي ورزشي توام بود و ... وي مي افزايد: جوانان نيرومند ايران بواسطه راستي كه در نتيجه تعاليم عالي قانون خانواده و مدرسه و جامعه به آنها مي رسيد از هرگونه نقصي مبرا بودند.

دكتر «آدالف راپ» نيزدر كتاب خود موسوم به «مذهب و ايرانيان باستان» توجه توامان به تعليم و تربيت به همراه پرورش نيروي جسماني در ايرانيان باستان را يادآوري مي نمايد. بدين ترتيب ايرانيان قبل از آنكه به مرحله زورمندي وارد شوند به زيور اخلاق و فتوت آراسته مي شدند.

در اوستا كتاب مقدس زردشت از قول دوشيزگان ايراني دعايي با اين مضمون آمده است: اي اهورا مزداي بزرگ ما دختران پاك و پاكدامن توايم، به ما همسري عطا كن كه نيرومند و قهرمان باشد. همسري كه زيبايي او برازنده باشد ودر سراسر زندگي هر دو ما، بتواند معيشت ما و خود و فرزندان خويش را تأمين نمايد و به ما اولاد شايسته فكر و قهرمان دهد. همسري عطا فرما كه به فهم و حاضر زبان باشد «ايزدهوما» به زنان نيكو پسران قهرمان عطا مي فرمايد.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                 صفحه

فصل اول : 1

مقدمه. 1

تاريخ ورزش در ايران. 1

ورزش در ايران باستان. 1

ورزش در ايران قديم. 3

ورزش در ايران معاصر. 4

توريسم. 6

جهانگردي چيست؟. 7

تاريخ جهانگردي.. 8

جهانگردي داخلي: 8

جهانگردي بين المللي: 10

فصل جهانگردي خارجي.. 11

جهانگردي داخلي در ايران: 11

فصل دوم : 14

تجربه ها 14

نمونه ها و مصاديق راه گشا: 14

بررسي نمونه ها 15

2-1 مجموعه تفريحي – ورزشي شركت نفت فلات قاره 15

2-2 مجموعه ورزشي رفسنجان. 16

2-3 مجموعه ورزشي در شهر نانت فرانسه. 17

2-4 استاديوم المپيك گواندنگ... 18

2-5 مركز تفريحي ورزشي ايست هامپتون. 19

2-6 استخر شناي سرپوشيده بيوتي.. 20

فصل سوّم : 21

بررسي اقليم مورد نظر. 21

3-1 ميزان بارندگي.. 21

3-2 مطالعات زمين لرزه در يزد. 23

3-3 تاريخچه و وضع موجود. 23

3-4 نتيجه و پيشنهاد: 24

3-5 تأثير عوامل اقليمي بر معماري.. 24

3-6 مشكلات اقليمي در شهر يزد: 25

3-7 مقابله با مشكلات اقليمي در شهر يزد. 26

3-8 اصول طرح ريزي در رابطه با مشكلات اقليمي گرم و خشك... 26

3-9 اشاره: 29

3-10 نتيجه. 32

بررسي سايت مورد نظر: 34

فصل چهارم. 40

ضوابط و استانداردهاي طراحي.. 40

4-1 مجموعه هاي ورزشي.. 40

4-2  فضاهاي ورزشي.. 41

4-2-1 خصوصيات اصلي كف هاي ورزشي.. 41

4-3  ضوابط برنامه – استانداردهاي برنامه ريزي.. 42

4-3-1- فضاهاي ورزشي.. 42

ورزش... 42

ملاحظات اوليه. 43

4-3-2 بازي تنيس... 44

4-3-3 بازي بسكتبال. 45

4-3-4 بازي واليبال. 45

4-3-5 تنيس روي ميز. 46

4-3-6 بازي هندبال. 47

4-3-7 بازي بدمينتون. 47

4-3-8 بدنسازي.. 48

4-3-9 بازي اسكواش... 48

4-3-10 پيست اسكيت... 49

4-3-11 دوچرخه سواري.. 50

4-3-12 استخر شنا 50

4-3-13 استخر آموزشي (كودكان) 52

4-3-14 استخر هاي مسابقه. 52

4-3-15 استخر تفريحي.. 52

4-3-16 سونا 53

4-5 فضاهاي تفريحي.. 53

4-5-1 بيليارد. 54

4-5-2 بازيهاي كامپيوتري.. 54

4-5-3 سالن اجتماعات چند منظوره (آمفي تئاتر) 54

4-6 برنامه ريزي فضايي.. 57

4-6-1  بخش ورزشي.. 57

4-6-2 فضاهاي فرهنگي.. 58

4-7 شرح خصوصيات اجزاء برنامه -  خصوصيات كيفي و كمي.. 61

4-7-1 سالن سرپوشيده ورزشي.. 61

4-7-2 سالن ورزشهاي آبي.. 64

4-7-3 زمينهاي روباز ورزشي.. 66

4-7-4 پيست اسكيت... 66

4-7-5 جاده تندرستي.. 66

4-7-6 مسير دوچرخه سواري.. 67

4-7-7 پارك بازي كودكان. 67

4-7-8 سالن بيليارد. 68

4-7-9 بازيهاي كامپيوتري و كافي نت... 69

4-7-10 آمفي تئاتر سرپوشيده 70

4-7-11 گالري.. 71

4-7-12 رستوران. 72

4-7-13 بخش مديريتي واداري.. 74

4-7-14 بخش تجاري.. 76

4-7-15 پاركينگ... 76

4-7-16تأسيسات... 77

4-7-17 رفاهي – خدماتي.. 77

4-8 خلاصه برنامه. 79

منابع لاتين.. 82

دانلود پايان نامه مجموعه ورزشي تفريحي بانوان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.