پايان نامه بررسي اثرا ت بازي گروهي و با قاعده در رشد اجتماعي دختران 4 تا 5 ساله مدارس آمادگي
پايان نامه بررسي اثرا ت بازي گروهي و با قاعده در رشد اجتماعي دختران 4 تا 5 ساله مدارس آمادگي |
![]() |
دسته بندي | روانشناسي و علوم تربيتي |
فرمت فايل | doc |
حجم فايل | 2661 كيلو بايت |
تعداد صفحات فايل | 110 |
پايان نامه بررسي اثرا ت بازي گروهي و با قاعده در رشد اجتماعي دختران 4 تا 5 ساله مدارس آمادگي
چكيده:
در اين تحقيق به بررسي اثرا ت بازي گروهي و با قاعده در رشد اجتماعي دختران 4 تا 5 ساله مدارس آمادگي شهر تهران پرداخته شد، بدين ترتيب پس از تدوين سوال و فرضيه دال بر اثبات ثبت بازي درمهد كودك بخصوص بازي گروهي و باقاعده درمهد كودك بر ميزان رشد اجتماعي، بررسي مباحث نطري و بخصوص نظري وايلند درمحيط رشد اجتماعي تأكيد شد، پس از آن تعداد و 60 نفر به عنوان نمونه تحقيق به صورت تصادفي با روش نمونهگيري خوشهاي گزينش شدند و از پرسشنامه وايلند بر روي آنها اجرا گرديد. سپس از طريق آزمونt استيودنت گروههاي مستقل با آزمون فرضيه تحقيق پرداخته شد و مشخص گرديد كه ميانگين رشد اجتماعي كودكي يا كودكاني كه درمهد كودك بازي گروهي و با قاعده انجام ميدهند درمقايسه با كودكاني كه در مهد كودك بازي گروهي و با قاعده انجام نميدهند، بالاتر است و اين تفاوت ازلحاظ آماري در سطح 1 0 / 0 * معنا دار ميباشد. بنابراين ميتوان نتيجهگيري نمود كه بازي گروهي و با قاعده درمهد كودك ميتوان تأثير مثبتي را در افزايش رشد اجتماعي كودكان ايفا نمايد.
تعريف مفهومي و عملياتي
موضوع: بررسي تأثير بازي گروهي و باقاعده در رشد اجتماعي دختران 4 تا 5 ساله مدارس آمادگي منطقه 7 تهران بر اساس تست رشد اجتماعي وايلند.
مقدمه:بازي كه به معني تلاش و فعاليت لذت بخش و خوشايند و تفريح است براي رشد همه جانبه كودك ضرورت تام دارد. كودك از طريق بازي احساسات و روياهاي خود را بروز ميدهد. استعدادهايشراشكوفا ميسازد،
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول
موضوع........................................................................................................ 3
مقدمه .......................................................................................................... 3
بيان مسئله .......................... 9
ضرورت پژوهش........................................................................................ 11
هدف پژوهش.............................................................................................. 12
فرضيه......................................................................................................... 13
تعاريف مفهومي و عملياتي......................................................................... 13
فصل دوم
تاريخچه بازي ............................................................................................ 17
اشارهاي گذراند با تاريخچه روانشناسي كودك ..................................... 18
بازي از ديدگاه اسلام ................................................................................ 20
بازي از نظر قرآن....................................................................................... 22
بازي در كردار و گفتار معصومين ............................................................ 23
بازي از ديد روانشناسي قديم ................................................................... 24
عنوان صفحه
بازي از ديد روانشناسي جديد ................................................................. 26
تعريف بازي و فرق آن با كار ................................................................... 28
بازي و رشد اجتماعي .............................................................................. 32
ارزش بازي براي كودكان ......................................................................... 42
شرط مقررات خوب و جامع ...................................................................... 43
فوائد بازي................................................................................................... 44
چرابازي براي رشد كودكان ضرورت دارد؟............................................ 46
انواع بازي.................................................................................................... 47
بازي سمبليك.............................................................................................. 50
بازي و بيان كلامي .................................................................................... 52
عوامل مؤثر در بازي................................................................................... 54
رشد اجتماعي كودك................................................................................... 57
رفتار اجتماعي كودك.................................................................................. 59
اصول رشد شناختي اجتماعي كودك ....................................................... 65
مراحل رشد ذهني اجتماعي كودك كودكستاني و مهد كودكي ................ 66
عنوان صفحه
بازي درماني................................................................................................ 69
فصل سوم
جامعه آماري............................................................................................... 77
نمونه و روش نمونه گيري.......................................................................... 77
روش جمع آوري اطلاعات ........................................................................ 77
ابزار پژوهش ............................................................................................. 78
روشهاي آماري........................................................................................... 79
نمره گذاري ................................................................................................. 80
فصل چهارم
تجزيه و تحليل اطلاعات به دست آمده ازپيمايش..................................... 84
توصيفي و استنباطي.................................................................................. 87
فصل پنجم
بحث و نتيجه گيري ................................................................................... 99
خلاصه ....................................................................................................... 101
يافته هاي اساسي مربوط به فرضيههاي تحقيق ...................................... 102
عنوان صفحه
محدوديتهاي تحقيق.................................................................................... 104
پيشنهادات تحقيق........................................................................................ 105
منابع............................................................................................................. 107
ضمائم ............................................................................................................. 110