پايان نامه بررسي اثرا ت بازي گروهي و با قاعده در رشد اجتماعي دختران 4 تا 5 ساله مدارس آمادگي

۲۲ بازديد
پايان نامه بررسي اثرا ت بازي گروهي و با قاعده در رشد اجتماعي دختران 4 تا 5 ساله مدارس آمادگي

پايان نامه بررسي اثرا ت بازي گروهي و با قاعده در رشد اجتماعي دختران 4 تا 5 ساله مدارس آمادگي

دانلود پايان نامه بررسي اثرا ت بازي گروهي و با قاعده در رشد اجتماعي دختران 4 تا 5 ساله مدارس آمادگي

پايان نامه بررسي اثرا ت بازي گروهي و با قاعده در رشد اجتماعي دختران 4 تا 5 ساله مدارس آمادگي
دسته بندي روانشناسي و علوم تربيتي
فرمت فايل doc
حجم فايل 2661 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 110

پايان نامه بررسي اثرا ت بازي گروهي و با قاعده در رشد اجتماعي دختران 4 تا 5 ساله مدارس آمادگي

چكيده:

در اين تحقيق به بررسي اثرا ت بازي گروهي و با قاعده در رشد اجتماعي دختران 4 تا 5 ساله مدارس آمادگي شهر تهران پرداخته شد، بدين ترتيب پس از تدوين سوال و فرضيه دال بر اثبات ثبت بازي درمهد كودك بخصوص بازي گروهي و باقاعده درمهد كودك بر ميزان رشد اجتماعي، بررسي مباحث نطري و بخصوص نظري وايلند درمحيط رشد اجتماعي تأكيد شد، پس از آن تعداد و 60 نفر به عنوان نمونه تحقيق به صورت تصادفي با روش نمونه­گيري خوشه­اي گزينش شدند و از پرسشنامه وايلند بر روي آنها اجرا گرديد. سپس از طريق آزمونt استيودنت گروههاي مستقل با آزمون فرضيه تحقيق پرداخته شد و مشخص گرديد كه ميانگين رشد اجتماعي كودكي يا كودكاني كه درمهد كودك بازي گروهي و با قاعده انجام مي­دهند درمقايسه با كودكاني كه در مهد كودك بازي گروهي و با قاعده انجام نمي­دهند، بالاتر است و اين تفاوت ازلحاظ آماري در سطح 1 0 / 0 * معنا دار مي­باشد. بنابراين مي­توان نتيجه­گيري نمود كه بازي گروهي و با قاعده درمهد كودك مي­توان تأثير مثبتي را در افزايش رشد اجتماعي كودكان ايفا نمايد. 

تعريف مفهومي و عملياتي

موضوع: بررسي تأثير بازي گروهي و باقاعده در رشد اجتماعي دختران 4 تا 5 ساله مدارس آمادگي منطقه 7 تهران بر اساس تست رشد اجتماعي وايلند.

مقدمه:بازي كه به معني تلاش و فعاليت لذت بخش و خوشايند و تفريح است براي رشد همه جانبه كودك ضرورت تام دارد. كودك از طريق بازي احساسات و روياهاي خود را بروز مي­دهد. استعدادهايشراشكوفا مي­سازد،

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                       صفحه

فصل اول

موضوع........................................................................................................ 3 

مقدمه .......................................................................................................... 3

بيان مسئله                                                           .......................... 9

ضرورت پژوهش........................................................................................ 11

هدف پژوهش.............................................................................................. 12

فرضيه......................................................................................................... 13

تعاريف مفهومي و عملياتي......................................................................... 13

فصل دوم

تاريخچه بازي ............................................................................................ 17

اشاره­اي گذراند با تاريخچه روانشناسي كودك  ..................................... 18

بازي از ديدگاه اسلام ................................................................................ 20

بازي از نظر قرآن....................................................................................... 22

بازي در كردار و گفتار معصومين ............................................................ 23

بازي از ديد روانشناسي قديم ................................................................... 24

عنوان                                                                                              صفحه

 بازي از ديد روانشناسي جديد ................................................................. 26 

تعريف بازي و فرق آن با كار ................................................................... 28

بازي و رشد اجتماعي  .............................................................................. 32

ارزش بازي براي كودكان ......................................................................... 42

شرط مقررات خوب و جامع ...................................................................... 43

فوائد بازي................................................................................................... 44

چرابازي براي رشد كودكان ضرورت دارد؟............................................ 46

انواع بازي.................................................................................................... 47  

بازي سمبليك.............................................................................................. 50            

بازي و بيان كلامي .................................................................................... 52            

عوامل مؤثر در بازي................................................................................... 54            

رشد اجتماعي كودك................................................................................... 57            

رفتار اجتماعي كودك.................................................................................. 59            

اصول رشد شناختي اجتماعي كودك ....................................................... 65            

مراحل رشد ذهني اجتماعي كودك كودكستاني و مهد كودكي ................ 66  

عنوان                                                                                                     صفحه

بازي درماني................................................................................................ 69            

فصل سوم

جامعه آماري............................................................................................... 77            

نمونه و روش نمونه گيري.......................................................................... 77  

روش جمع آوري اطلاعات ........................................................................ 77            

ابزار پژوهش ............................................................................................. 78            

روشهاي آماري........................................................................................... 79            

نمره گذاري ................................................................................................. 80            

فصل چهارم

تجزيه و تحليل اطلاعات به دست آمده ازپيمايش..................................... 84            

توصيفي و استنباطي.................................................................................. 87            

فصل پنجم  

بحث و نتيجه گيري ................................................................................... 99

خلاصه ....................................................................................................... 101

يافته هاي اساسي مربوط به فرضيههاي تحقيق ...................................... 102

عنوان                                                                                                       صفحه

محدوديتهاي تحقيق.................................................................................... 104          

پيشنهادات تحقيق........................................................................................ 105          

منابع............................................................................................................. 107

ضمائم ............................................................................................................. 110           

 

دانلود پايان نامه بررسي اثرا ت بازي گروهي و با قاعده در رشد اجتماعي دختران 4 تا 5 ساله مدارس آمادگي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.