مباني نظري پايان نامه با موضوع اثربخشي سازماني
مباني نظري پايان نامه با موضوع اثربخشي سازماني |
![]() |
دسته بندي | مباني و پيشينه نظري |
فرمت فايل | doc |
حجم فايل | 29 كيلو بايت |
تعداد صفحات فايل | 27 |
مباني نظري پايان نامه با موضوع اثربخشي سازماني
در 27 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc
توضيحات: فصل دوم پايان نامه كارشناسي ارشد (پيشينه و مباني نظري پژوهش)
همراه با منبع نويسي درون متني به شيوه APA جهت استفاده فصل دو پايان نامه
توضيحات نظري كامل در مورد متغير
پيشينه داخلي و خارجي در مورد متغير مربوطه و متغيرهاي مشابه
رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب
منبع : انگليسي وفارسي دارد (به شيوه APA)
نوع فايل: WORD و قابل ويرايش با فرمت doc
قسمتي از متن مباني نظري و پيشينه
چارچوب نظري پايان نامه روانشناسي با موضوع اثربخشي سازماني
2-1-1- اثربخشي سازماني
به طور كلي، در يك سازمان، محاسبة اثربخشي چندان ساده نيست و شاخص ها و روش هاي متعددي براي سنجش و اندازه گيري عملكرد سازمان ارائه شده است. توسعة صلاحيت و شايستگي، اثربخشي زمان كار را بهبود خواهد داد و افزايش اثربخشي زمان كار، شاخص هاي ديگر اثربخشي سازماني را ارتقاء خواهد داد. به واقع، رضايت دروني، شادكامي و ترغيب، مولد كاركنان است كه در كارايي و اثربخشي در سازمان و هدايت به بالاترين حد بهره وري مؤثر است. اثربخشي سازماني، نقش مهمي را در توسعة سازماني ايفا مي كند. سازماني اثربخش است كه قادر به مديريت ابهام ها، انعطاف پذيري، مشتري مداري، توليد، ارزش مداري و ساختاربندي يادگيري باشد و حيطة اصلي شغلي و توانمندسازي بالاي كاركنان را بشناسد. صاحبنظران، اثربخشي سازماني را به درجه و ميزان حصول به هدف تعريف كرده اند(توفيقي، 1390).
2-1-2-تعريف اثربخشي سازماني
در تعريف اثربخشي سازماني هم به وسايل و امكانات(فرآيند) توجه نموده هم به نتايج حاصله براي سنجش اثربخشي سازماني كه هيچ مقياس ساده، راحت و تضمين شده اي وجود ندارد (رابينز[1]،1378).
اثربخشي سازماني عبارت از ميزاني است كه يك سازمان با استفاده از منابع خاص و بدون هدر دادن منابع خود و بدون فرسوده كردن غير ضروري اعضا و جامعه خود، اهدافش را برآورده ميكند(زمرديان، 1385).
در واقع اثربخشي سازماني، درجه نزديكي يك سازمان به هدفهايش را نشان ميدهد(ساعتچي، 1385).
اندازهاي است كه يك سازمان به اهدافش تحقق ميبخشد(نظري، 1386).
2-1-3- معيارها و مقياسهاي اثربخشي سازماني
در دهه 1960 و اوايل دهه 1970 تحقيقات وسيعي در مورد اثربخشي سازماني صورت گرفت؛ كه منجر به ارائه معيارهاي سيگانه متفاوتي شد، اين معيارها عبارتند از:
1. اثربخشي كلي: يك نوع ارزيابي كلي است كه تا حد زيادي از معيارهاي متعددي بهره ميجويد. معمولا از طريق تركيب نمودن اسناد عملكرد گذشته يا بهدست آوردن ارزيابيهاي كلي و يا از طريق قضاوتهاي اشخاص بصير و مطلع نسبت به عملكرد سازمان، اندازهگيري ميشود.
[1]- Robbins