پايان نامه بررسي رابطه ميان شخصيت برند و وفاداري مشتريان در بخش محصولات لوازم خانگي شهرستان سبزوار

۲۴ بازديد
پايان نامه بررسي رابطه ميان شخصيت برند و وفاداري مشتريان در بخش محصولات لوازم خانگي شهرستان سبزوار

پايان نامه بررسي رابطه ميان شخصيت برند و وفاداري مشتريان در بخش محصولات لوازم خانگي شهرستان سبزوار

دانلود پايان نامه بررسي رابطه ميان شخصيت برند و وفاداري مشتريان در بخش محصولات لوازم خانگي شهرستان سبزوار

پايان نامه بررسي رابطه ميان شخصيت برند و وفاداري مشتريان در بخش محصولات لوازم خانگي شهرستان سبزوار بررسي رابطه ميان شخصيت برند و وفاداري مشتريان در بخش محصولات لوازم خانگي شهرستان سبزوار رابطه ميان شخصيت برند و وفاداري مشتريان در بخش محصولات لوازم خانگي شهرستان سبزوار برند،شخصيت برند وفاداري مشتريان بخش محصولات لوازم خانگي
دسته بندي مديريت
فرمت فايل docx
حجم فايل 6467 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 176

پايان نامه بررسي رابطه ميان شخصيت برند و وفاداري مشتريان در بخش محصولات لوازم خانگي شهرستان سبزوار

چكيده

اهميت برند و تاثير آن در فروش محصولات شركت ها به طور فزاينده اي در حال گسترش بوده و آگاهي از شخصيت برند و ابعاد آن به سبب تاثير گذاري بر رضايت، ارزش ادراكي و وفاداري مشتريان براي شركت ها حائز اهميت مي باشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف كاربردي و از لحاظ روش از نوع توصيفي مي باشد و هدف از آن شناسايي رابطه بين شخصيت برند و وفاداري مشتريان در بخش محصولات لوازم خانگي فروشگاه هاي شهرستان سبزوار مي باشد. مدل پژوهشي طراحي شده بر مبناي مدل شخصيت برند آكر((1997 و مدل ماندهاچيتارا و پولتهونگ((2011 شكل گرفته است. اعتبار محتوايي و سازه پرسشنامه هاي پژوهش با استفاده از نظرات خبرگان و روش هاي تحليل عاملي اكتشافي و شاخص KMO سنجيده شده و براي سنجش پايايي پرسشنامه ها از ضريب آلفاي كرونباخ استفاده شد. به منظور تجزيه و تحليل داده هاي حاصل از پرسشنامه نيز متناسب با نياز آماري از نرم افزار آماري علوم اجتماعي (SPSS)، نرم افزار اكسل و نرم افزار روابط ساختاي خطي((LISREL در قالب توصيف داده هاي پژوهش، توصيف متغيرهاي اصلي پژوهش، تحليل داده هاي پژوهش و تحليل عاملي تاييدي استفاده گرديد. نتايج تجزيه و تحليل داده ها تاييد تمامي فرضيه هاي پژوهش و معناداري تمامي عوامل موجود در مدل مفهومي را نشان داده است. به عبارت ديگر بين شخصيت برندهاي مورد مطالعه و وفاداي مشتريان به آن ها رابطه معنا داري وجود دارد.

 

واژگان كليدي: برند،شخصيت برند، وفاداري مشتريان، بخش محصولات لوازم خانگي

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                صفحه

 

فصل اول: كليات پژوهش

 

-1 -1مقدمه....................................................................................................... 2

-2 -1 بيان مساله............................................................................................... 3

-3 -1اهميت وضرورت پژوهش.............................................................. ............ 4

-4 -1اهداف پژوهش.................................................... ..... ................................

-1-4-1 هدف كلي........................................................... ............................. 5

-2-4-1 اهداف جزئي.......................................................... .......................... 5

-5 -1سوالات پژوهش...................................................................................... . 6

-1-5-1 سوال اصلي پژوهش........................................................................... 6

-2-5-1 سوالات فرعي پژوهش........................................................................ 6

-6 -1فرضيات پژوهش........................................................................................ 6

-1 -6-1فرضيه اصلي..................................................................................... 6

-2 -6-1فرضيات فرعي.................................................................................. 6

-7 -1 استفاده كنندگان از پژوهش......................................................................... 7

-8 -1قلمرو پژوهش............................................................................................ 7

-1-8 -1 قلمرو زماني................................................................................ ..  7

-2-8-1 قلمرو مكاني..................................................................................... 7

-3-8-1 قلمرو موضوعي................................................................................ 7

-9 -1تعاريف، واژه ها و اصطلاحات.................................................................... 8

-1-9-1 تعاريف مفهومي................................................................................. 8

-2-9-1 تعاريف عملياتي................................................................................. 9

-10-1روش شناسي پژوهش............................................................................ 10

فصل دوم: مباني نظري پژوهش

-1 -2مقدمه...................................................................................................... 12

-2 -2شخصيت برند............................................................................................ 13

 

عنوان                                                                                                                  صفحه

 

-1-2-2 مفهوم برند و نقش آن در حوزه ي خدمات.............................................. 13

-2-2-2 مفهوم شخصيت برند........................................................................... 14

-3-2-2 چارچوب شخصيت برند...................................................................... 17

-4-2-2 ابعاد شخصيت................................................................................... 19

-5-2-2 شخصيت برند و شكل دهي به ادراك.............. ..................................... 2

-6 -2-2 تجانس ميان شخصيت انساني و برند.................................................... 20

-7-2-2 تصوير برند....................................................................................... 24

-8-2-2 هويت برند........................................................................................ 25

-9-2-2 چارچوب تئوريك هويت برند............................................................... 29 

-10-2-2 شخصيت برند و رجحان برند............................................................. 30

-11-2-2 شخصيت برند و فعاليت هاي ترفيعي................................................... 30

-12-2-2 ارزش ويژه برند.................................................................... ......... 31

-13-2-2 اعتبار برند..................................................................................... 39

-14-2-2 اعتماد برند..................................................................................... 40

-15-2-2 ارتباط برند..................................................................................... 41

-16-2-2 وفاداري برند.................................................................................. 42

-17-2-2 وجهه برند...................................................................................... 43

-18-2-2 ويژگي هاي برند جهاني.................................................................... 44

-19-2-2 مدل هاي مربوط به برند................................................................... 45

-3 -2 وفاداري.................................................................................................. 55

-1-3-2 مفهوم وفاداري.................................................................................. 55

-2-3-2 چارچوب ارزش ادراكي، رضايت مندي، اعتماد و وفاداري...................... 57

-3-3-2 ابعاد وفاداري.................................................................................... 63

-4-3-2 بازاريابي رابطه مند و ارتباط آن با وفاداري مشتريان.............................. 67

-4 -2 رابطه ي شخصيت برند با ميزان وفاداري مشتريان........................................ 70

-1-4-2 وفاداري به نام تجاري......................................................................... 7

 

 

عنوان                                                                                                                صفحه

 

-2-4-2 تئوري ويژگي شخصيت افراد............................................................... 71

-3-4-2 شخصيت برند.................................................................................... 72

-4-4-2 تاثير اعتبار برند بر وفاداري مشتريان................................................... 72

-5 -2 پژوهشهاي انجام شده................................................................................. 75

-1-5-2پژوهشهاي خارجي.............................................................................. 75

-2-5-2پژوهشهاي داخلي................................................................................ 81

-6 -2جمع بندي مطالب ومعرفي مدل مفهومي پژوهش............................ ........... 84

فصل سوم: روش شناسي پژوهش

-1 -3مقدمه....................................................................................................... 87

-2 -3روش پژوهش............................................................................................ 87

-3 -3جامعه آماري............................................................................................. 87

-4 -3نمونه و روش نمونه گيري........................................................................... 87

-5 -3روش و ابزار جمع آوري دادهها.................................................................. 88

-1-5-3 پرسشنامه شخصيت برند و وفاداري...................................................... 88

-6-3 ويژگي هاي فني ابزار اندازه گيري............................................................... 92

-1-6 -3روايي........................................................ .................................... 92

-2 -6 -3پايايي.............................................................................................. 100

-7 -3روش تجزيه و تحليل داده ها........................................................................ 101

-1-7-3 توصيف متغيرهاي اصلي پژوهش......................................................... 101

-2-7-3 تحليل داده هاي پژوهش...................................................................... 101

فصل چهارم: تجزيه و تحليل دادهها

-1 -4 مقدمه...................................................................................................... 103

-2 -4 توصيف داده هاي پژوهش.......................................................................... 104

-1-2-4 توصيف متغيرهاي جمعيت شناختي... ................................................... 104

-2-2-4 توصيف متغيرهاي اصلي پژوهش......................................................... 108

-3 -4 تحليل داده هاي پژوهش............................................................................. 11

 

ج

عنوان                                                                                                            صفحه

 

-1-3-4 بررسي فرض نرمال بودن دادههاي مربوط به پرسشنامه.......................... 111

-4 -4 بررسي سوالات پژوهش............................................................................. 112

-1-4-4 يافتههاي مربوط به سوال اصلي پژوهش................................................ 112

-2-4-4 يافتههاي مربوط به سوال فرعي اول پژوهش.......................................... 115

-3-4-4 يافتههاي مربوط به سوال دوم پژوهش................................................... 118

-5 -4 بررسي فرضيات پژوهش........................................................................... 121

-6-4 تحليل عاملي تاييدي متغيرهاي پژوهش.......................................................... 140

-1 -6 -4تحليل عاملي تائيدي مرتبه اول شخصيت برند....................................... 141

-2 -6 -4تحليل عاملي تائيدي مرتبه دوم شخصيت برند........................................ 144

-3 -6 -4تحليل عاملي تائيدي مرتبه اول وفاداري مشتريان................................... 147

-4 -6 -4تحليل عاملي تائيدي مرتبه دوم وفاداري مشتريان................................... 148

-7 -4بررسي مدل ساختاري پژوهش..................................................................... 151

فصل پنجم: نتيجه گيري و پيشنهادات پژوهش

-1 -5 مقدمه........................................................ ............................................. 154

-2 -5 يافته هاي پژوهش............................................ ........................................ 154

-1-2-5 يافته هاي حاصل از توصيف داده هاي پژوهش....................................... 154

-2-2-5 يافته هاي حاصل از سوالات پژوهش.................................................... 155

-3-2-5 يافته هاي حاصل از فرضيات پژوهش................................................... 157

-3 -5پيشنهادات پژوهش...................................................................................... 163

-1-3-5 پيشنهادات منتج از فرضيات................................................................. 163

-2-3-5 ساير پيشنهادات.................................................................................. 166

-3-3-5پيشنهاد به پژوهش هاي آتي................................................................... 166

-4 -5محدوديت هاي پژوهش............................................................................... 167

-1-4-5 محدوديت هاي تحت كنترل.................................................................. 167

-2-4-5 محدوديت هاي خارج از كنترل............................................................ 167

منابع................................................................................................................. 168

پيوست............................................................................................................. 174

د

 

فهرست جداول

 

عنوان                                                                                               صفحه

 

جدول:1-3 مولفه هاي شخصيت برند و وفاداري..................................................... 89

جدول :2 -3 شاخص KMO و آزمون كرويت بارتلت براي شخصيت برند................. 92

جدول:3-3 واريانس توضيح داده شده توسط فاكتورهاي استخراج شده براي شخصيت

برند.                                                                                                                 93

 

جدول :4 -3 ماتريس همبستگي چرخش يافته پرسشنامه شخصيت برند........................ 94

جدول :5 -3 شاخص KMO و آزمون كرويت بارتلت براي وفاداري مشتريان............ 98

جدول: 6 -3 واريانس توضيح داده شده توسط فاكتورهاي استخراج شده براي وفاداري

مشتريان............................................................................................................ 99

جدول :7 -3 ماتريس همبستگي چرخش يافته پرسشنامه وفاداري مشتريان................... 99

جدول :8 -3پايايي پرسشنامه به تفكيك ابعاد.......................................................... 101

جدول:1-4 توزيع فراواني مربوط به جنسيت مشتريان.............................................. 104

جدول:2-4 توزيع فراواني مربوط به وضعيت تاهل مشتريان.................... ................ 105

جدول:3-4 توزيع فراواني مربوط به سن مشتريان................................................... 106

جدل:4-4 توزيع فراواني مربوط به تحصيلات مشتريان...................................... ..  106

جدول:5-4 توزيع فراواني مربوط به شغل مشتريان................................................. 107

جدول: 6 -4 آمار توصيفي برند سامسونگ............................................................ 108

جدول: 7-4 آمار توصيفي برند ال. جي................................................................. 109

جدول: 8-4 آمار توصيفي برند پارس خزر............................................................ 110

جدول: 9-4 آمار توصيفي برند اسنوا..................................................................... 110

جدول:10-4 نتيجه آزمون نرمال بودن متغيرها....................................................... 111

جدول:11-4 رابطه شخصيت برند سامسونگ و وفاداري به آن.................................. 112

جدول:12-4 رابطه شخصيت برند ال.جي و وفاداري به آن....................................... 113

جدول:13-4 رابطه شخصيت برند پارس خزر و وفاداري به آن................................. 114

جدول:14-4 رابطه شخصيت برند اسنوا و وفاداري به آن......................................... 114

جدول :15-4 آمار توصيفي شخصيت برند سامسونگ............................................... 115

عنوان                                                                                                 صفحه

جدول:16-4 آزمون دوجمله اي جهت بررسي وضعيت شخصيت برند سامسونگ......... 115

جدول :17-4 آمار توصيفي شخصيت برند ال.جي................................................... 116

جدول:18-4 آزمون دوجمله اي جهت بررسي وضعيت شخصيت برند ال.جي.............. 116

جدول :19-4 آمار توصيفي شخصيت برند پارس خزر............................................. 117

جدول:20-4 آزمون دوجمله اي جهت بررسي وضعيت شخصيت برند پارس خزر........ 117

جدول :21-4 آمار توصيفي شخصيت برند اسنوا..................................................... 117

جدول:22-4 آزمون دوجمله اي جهت بررسي وضعيت شخصيت برند اسنوا................ 117

جدول :23-4 آمار توصيفي وفاداري به برند سامسونگ........................................... 118

جدول:24-4 آزمون دوجمله اي جهت بررسي وضعيت وفاداري به برند سامسونگ...... 118

جدول :25-4 آمار توصيفي وفاداري به برند ال.جي................................................ 119

جدول:26-4 آزمون دوجمله اي جهت بررسي وضعيت وفاداري به برند ال.جي........... 119

جدول :27-4 آمار توصيفي وفاداري به برند پارس خزر.......................................... 120

جدول:28-4 آزمون دوجمله اي جهت بررسي وضعيت وفاداري به برند پارس خزر..... 120

جدول :29-4 آمار توصيفي وفاداري به برند اسنوا.................................................. 120

جدول:30-4 آزمون دوجمله اي جهت بررسي وضعيت وفاداري به برند اسنوا............ 120

جدول:31-4 نتيجه آزمون ضريب همبستگي اسپيرمن بين شخصيت برند سامسونگ با

وفاداري به اين برند...................................................................................... ..  121

جدول:32-4 نتيجه آزمون ضريب همبستگي اسپيرمن بين شخصيت برند ال.جي با

وفاداري به اين برند............................................................................................ 122

جدول:33-4 نتيجه آزمون ضريب همبستگي اسپيرمن بين شخصيت برند پارس خزر با

وفاداري به اين برند............................................................................................ 122

جدول:34-4 نتيجه آزمون ضريب همبستگي اسپيرمن بين شخصيت برند اسنوا با وفاداري

به اين برند........................................................................................................ 123

 

عنوان                                                                                                                صفحه

جدول:35-4 نتيجه آزمون ضريب همبستگي اسپيرمن بين بعد صداقت شخصيت برند

سامسونگ با وفاداري به اين برند......................................................................... 123

جدول:36-4 نتيجه آزمون ضريب همبستگي اسپيرمن بين بعد صداقت شخصيت برند

ال.جي با وفاداري به اين برند.............................................................................. 124

جدول:37-4 نتيجه آزمون ضريب همبستگي اسپيرمن بين بعد صداقت شخصيت برند

پارس خزر با وفاداري به اين برند........................................................................ 124 

جدول:38-4 نتيجه آزمون ضريب همبستگي اسپيرمن بين بعد صداقت شخصيت برند

اسنوا با وفاداري به اين برند................................................................................ 125

جدول:39-4 نتيجه آزمون ضريب همبستگي اسپيرمن بين بعد اشتياق و هيجان شخصيت

برند سامسونگ با وفاداري به اين برند.................................................................. 126

جدول:40-4 نتيجه آزمون ضريب همبستگي اسپيرمن بين بعد اشتياق و هيجان شخصيت

برند ال.جي با وفاداري به اين برند....................................................................... 126

جدول:41-4 نتيجه آزمون ضريب همبستگي اسپيرمن بين بعد اشتياق و هيجان شخصيت

برند پارس خزر با وفاداري به اين برند................................................................. 12

جدول:42-4 نتيجه آزمون ضريب همبستگي اسپيرمن بين بعد اشتياق و هيجان شخصيت

برند اسنوا با وفاداري به اين برند......................................................................... 127

جدول:43-4 نتيجه آزمون ضريب همبستگي اسپيرمن بين بعد صلاحيت شخصيت برند

سامسونگ با وفاداري به اين برند......................................................................... 128

جدول:44-4 نتيجه آزمون ضريب همبستگي اسپيرمن بين بعد صلاحيت شخصيت برند

ال.جي با وفاداري به اين برند.............................................................................. 129

جدول:45-4 نتيجه آزمون ضريب همبستگي اسپيرمن بين بعد صلاحيت شخصيت برند

پارس خزر با وفاداري به اين برند......................................................................... 129

جدول:46-4 نتيجه آزمون ضريب همبستگي اسپيرمن بين بعد صلاحيت شخصيت برند

اسنوا با وفاداري به اين برند................................................................................. 130

جدول:47-4 نتيجه آزمون ضريب همبستگي اسپيرمن بين بعد كمال شخصيت برند

سامسونگ با وفاداري به اين برند......................................................................... 130

 

 

 

عنوان                                                                                                 صفحه

جدول:48-4 نتيجه آزمون ضريب همبستگي اسپيرمن بين بعد كمال شخصيت برند

 

ال.جي با وفاداري به اين برند............................................................................. 131

جدول:49-4 نتيجه آزمون ضريب همبستگي اسپيرمن بين بعد كمال شخصيت برند پارس

خزر با وفاداري به اين برند................................................................................ 131

جدول:50-4 نتيجه آزمون ضريب همبستگي اسپيرمن بين بعد كمال شخصيت برند اسنوا

با وفاداري به اين برند........................................................................................ 132

جدول:51-4 نتيجه آزمون ضريب همبستگي اسپيرمن بين بعد قوت و استحكام شخصيت

برند سامسونگ با وفاداري به اين برند.................................................................. 133

جدول:52-4 نتيجه آزمون ضريب همبستگي اسپيرمن بين بعد قوت و استحكام شخصيت

برند ال.جي با وفاداري به اين برند....................................................................... 133

جدول:53-4 نتيجه آزمون ضريب همبستگي اسپيرمن بين بعد قوت و استحكام شخصيت

برند پارس خزر با وفاداري به اين برند................................................................. 134

جدول:54-4 نتيجه آزمون ضريب همبستگي اسپيرمن بين بعد قوت و استحكام شخصيت

برند اسنوا با وفاداري به اين برند......................................................................... 134

جدول:55-4 نتيجه آزمون ضريب همبستگي اسپيرمن بين شخصيت برند سامسونگ با

وفاداري نگرشي به اين برند................................................................................ 135

جدول:56-4 نتيجه آزمون ضريب همبستگي اسپيرمن بين شخصيت برند ال.جي با

وفاداري نگرشي به اين برند................................................................................ 135

جدول:57-4 نتيجه آزمون ضريب همبستگي اسپيرمن بين شخصيت برند پارس خزر با

وفاداري نگرشي به اين برند................................................................................ 136

جدول:58-4 نتيجه آزمون ضريب همبستگي اسپيرمن بين شخصيت برند اسنوا با وفاداري

نگرشي به اين برند............................................................................................. 136

جدول:59-4 نتيجه آزمون ضريب همبستگي اسپيرمن بين شخصيت برند سامسونگ با

وفاداري رفتاري به اين برند................................................................................ 137

جدول:60-4 نتيجه آزمون ضريب همبستگي اسپيرمن بين شخصيت برند ال.جي با

وفاداري رفتاري به اين برند................................................................................ 138

 

عنوان                                                                                                 صفحه

جدول:61-4 نتيجه آزمون ضريب همبستگي اسپيرمن بين شخصيت برند پارس خزر ب

وفاداري رفتاري به اين برند................................................................................. 138

جدول:62-4 نتيجه آزمون ضريب همبستگي اسپيرمن بين شخصيت برند اسنوا با وفاداري

رفتاري به اين برند.............................................................................................. 139

جدول:63-4 محدوده دامنه شاخص و خوبي برازش................................................. 140

جدول:64-4 شاخص هاي مناسب بودن برازش مدل انداز گيري ابعاد شخصيت برند..... 141

جدول:65-4 شاخص هاي مناسب بودن برازش مدل انداز گيري ابعاد وفاداري مشتريان 147

 

فهرست نمودارها

 

عنوان                                                                                                 صفحه

 

نمودار :1 -2 چارچوب شخصيت برند................................................................... 18

نمودار :2 -2هويت برند...................................................................................... 28

نمودار :3 -2چارچوب تئوريك هويت برند............................................................. 29

نمودار:4 -2 مدل ارزش ويژه برندآكر................................................................... 3

نمودار:5 -2 رابطه بين شخصيت برند، ترفيعات فروش و ارزش ويژه برند................. 45

نمودار :6-2 مديريت ارزش ويژه برند................................................................... 49

نمودار :7 -2 ويژگي هاي فردي موثربر برند......................................................... 5

نمودار:8 -2 تاثير سازگاري خود پنداره بر وفاداري به برند...................................... 54

نمودار:9 -2 چارچوب ارزش ادراكي، رضايت مندي، اعتماد و وفاداري.................... 57

نمودار :10-2 بررسي ارتباط ميان شخصيت نام تجاري،رضايت، ارزش ادراكي، اعتماد و

وفاداري........................................................................................................ ..  60

نمودار:11-2 مدل وفاداري مشتريان..................................................................... 61

نمودار:12-2 تاثير وفاداري نگرشي بر وفاداري رفتاري.......................................... 64

نمودار:13-2 مدل وفاداري.................................................................................. 66

نمودار:14-2 بنيان هاي بازاريابي رابطه مند.......................................................... 68

نمودار : 15-2 ساختار ادراكي............................................................................. 70

نمودار:16-2 تاثير اعتبار برند بر وفاداري مشتريان................................................ 74

نمودار: 1-3 نمودار كتل مربوط به ابعاد شخصيت برند............................................ 93

نمودار: 2-3 نمودار كتل مربوط به ابعاد وفاداري مشتريان....................................... 100

نمودار:1 -4 توزيع درصد فراواني مربوط به جنسيت مشتريان.................................. 104

نمودار:2 -4 توزيع درصد فراواني مربوط به وضعيت تاهل مشتريان......................... 105

نمودار:3 -4 توزيع درصد فراواني مربوط به سن مشتريان....................................... 106

نمودار:4 -4 توزيع درصد فراواني مربوط به تحصيلات مشتريان....... ...................... 107

نمودار:5 -4 توزيع درصد فراواني مربوط به شغل مشتريان..................................... 108

نمودار: 6-4 مدل اندازه گيري شخصيت برند در حالت تخمين استاندارد مرتبه اول...... 142

 

 

عنوان                                                                                                 صفحه

نمودار: 7-4 مدل اندازه گيري شخصيت برند در حالت عدد معناداري مرتبه اول......... 143

نمودار: 8-4 مدل اندازه گيري شخصيت برند در حالت تخمين استاندارد مرتبه دوم....... 145

نمودار: 9-4 مدل اندازه گيري شخصيت برند در حالت عدد معناداري مرتبه دوم......... 146

نمودار: 10-4 مدل اندازه گيري وفاداري مشتريان در حالت تخمين استاندارد مرتبه اول........... 147

نمودار:11-4 مدل اندازه گيري وفاداري مشتريان در حالت عدد معناداري مرتبه اول... 148

نمودار:12-4 مدل اندازه گيري وفاداري مشتريان در حالت تخمين استاندارد مرتبه دوم. 149

نمودار:13-4 مدل اندازه گيري وفاداري مشتريان در حالت عدد معناداري مرتبه دوم... 150

نمودار: 14-4 مدل ساختاري پژوهش در حالت تخمين استاندارد................................ 15

نمودار: 15-4 مدل ساختاري پژوهش در حالت عدد معناداري.................................. 152

 

دانلود پايان نامه بررسي رابطه ميان شخصيت برند و وفاداري مشتريان در بخش محصولات لوازم خانگي شهرستان سبزوار

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.